Не рідко у власника годинника виникає ситуація коли необхідно зробити налаштування або ремонт годинника і він стоїть перед вибором, звернутися в звичайну майстерню або відправиться в сервісний центр. Розглянемо основні моменти, на які слід звернути увагу до прийняття рішення.
Перш за все слід відзначити той факт, що в будь-якому випадку кожен клієнт повинен мати повну і достовірну інформацію про товар послугу і на цій підставі самостійно приймати рішення. Будь-які маніпуляції з достовірною інформацією, будь то її приховування або надмірне акцентування уваги на окремих положеннях я б відніс до різновиду шахрайства.
Звичайно при виникненні будь-яких неполадок на протязі гарантійного терміну покупець зобов'язаний звертатися тільки до сервісного центру або в гарантійну майстерню і робити ремонт годинника тільки там, інакше гарантія просто буде анульована. Ні в якому разі не слід забувати про це. Так само не варто самостійно намагатися розкрити годинник, майстер обов'язково помітить сліди такої спроби, в цьому випадку так само про гарантію виробника можна забути.
Але після закінчення гарантійного терміну картина істотно змінюється. Давайте розглянемо основні важливі моменти та омани що з цього приводу виникають, причини, за якими звернення до сервісного центру далеко не завжди може виявитися оптимальним.
Ремонт годинників сервісному центрі - дороге задоволення. Це аксіома. Річ в тому, що будьякий сервісний центр як правило, територіально розташований не далеко від центру, дорогому престижному районі та відповідній будівлі не малої площі. Оренду цих будівель оплачує клієнт, оскільки вона закладена у вартість послуг, Ви не маєте можливості від неї відмовитися.
Крім оренди приміщення клієнт так само фактично оплачує заробітну плату управлінського та обслуговуючого персоналу. У будь-якому сервісному центрі є як мінімум один директор, зазвичай є генеральний і кілька заступників. Бухгалтер, кілька менеджерів, водії, приймальниці замовлень, кур'єри, прибиральниця. Можливий додатковий персонал на кшталт охорони - всі ці люди нічого не виробляють, при цьому зарплату отримують, якщо говорити про керівництво то, самі розумієте зарплата у керівників досить пристойна.
Маса витрат на зразок стажування та навчання майстрів, амортизація і ремонт транспорту і тому подібних.
Дороге обладнання та інструмент так само закладений у вартість послуг сервісного центру. Це теж частина іміджу, для сервісного центру - імідж за будь-яку ціну явище нормальне, тим більше коли це задоволення за рахунок клієнта. Я не сперечаюся, обладнання звичайно коштує грошей, дуже добре коли обладнання якісне, але якісне далеко не завжди дороге, в наш час на жаль ціна якості абсолютно не гарантує.
Приклад з моєї практики - в грудні 2011 року я вирішив придбати підставку для годинникових викруток. Окремо вона не продається тільки в комплекті з викрутками. Мій вибір зупинився на комплекті № 5978 підставка і 9 викруток вартість за каталогом $ 286 (без вартості доставки).
Схожих комплектів багато, набір з 6 викруток коштує майже стільки ж різниця менше $ 20, а от 12 викруток на аналогічній підставці майже в двоє дорожче, для мене дорого, оскільки здебільшого цікавить сама підставка. Платити майже по $ 30 за викрутку які мені не дуже потрібні теж не хотілося, вирішив пошукати альтернативу і вона знайшлася швидко. Такий же набір тільки «трошки китайський» обійшовся мені всього в $ 10 (точніше 9.99 з урахуванням доставки). Але найцікавіше було попереду. Читаючи опис товару, я не надав значення фразі «новий не використаний товар в оригінальній упаковці» і згадав про неї тільки після розкриття посилки.
Добре знайома годинникарям фірмова швейцарська упаковка жовтого кольору (це саме те, що продають за каталогом за $ 286).
На бічній частині коробки відповідне маркування «Swiss made» видрукувана тіпографськім способом. І поруч наклейка з чесним «Made in China».
Швидше за все, сервісний центр такими дослідженнями займатись не буде, навпаки, там так люблять повторювати - у нас все найкраще і найдорожче. В окремих випадках, коли подібна практика використовується, на ціні послуг для клієнта це ніяк не відбивається.